Augaliniai patiekalai alergiškiems žmonėms
Europos Sąjungos reglamente išskiriami keturiolika pagrindinių dažniausiai sutinkamų alergenų. Penki iš jų – gyvūninės kilmės. Nors tai nesudaro nė pusės visų alergenų, šios penkios produktų kategorijos yra dominuojančios tradicinėje, visavalgėje mityboje: kiaušiniai ir jų produktai, pienas ir pieno produktai, žuvis ir jos produktai, vėžiagyviai, moliuskai bei jų produktai.

Pastaraisiais dešimtmečiais įvairiam maistui alergiškų žmonių skaičius auga. Vis daugiau klientų ieško saugių, aiškiai pažymėtų patiekalų be tam tikrų alergenų. Ir augaliniai patiekalai tampa tuo saugiu pasirinkimu.
Sojos produktai – tik maža dalis augalinės mitybos racione
Atkreipiame dėmesį, kad augaliniuose patiekaluose naudojama soja ir jos produktai taip pat minima tarp dažniausiai sutinkamų alergenų. Tačiau viešojo maitinimo įstaigoms, siekiančioms sumažinti alergijų riziką, galima rinktis ir kitus augalinius produktus.
Geltonasis avinžirnių karis, sezoninių daržovių dubenėlis su falafeliais, žiedinio kopūsto steikas itališkame padaže ir panašūs patiekalai – tik dalis idėjų, kurios gali gimti ruošiant į alergiškus žmones orientuotą valgiaraštį.

Sveikesnių pasirinkimų ieškantys vartotojai
Vienas lietuvis per metus suvartoja apie 104 kg mėsos, o apskritai mūsų tautiečiai yra vieni mažiausiai daržovių ir vaisių suvartojančių gyventojų Europos Sąjungoje. Tuo pačiu, retas kuris nesupranta, kad daržovės ir vaisiai yra neatsiejama visavertės mitybos dalis.
Augalinis maistas yra lengviau virškinamas, turtingas vitaminais, mineralinėmis bei skaidulinėmis medžiagomis. Be to, didesnis jo suvartojimas gali reikšmingai prisidėti prie širdies ir kraujagyslių ligų prevencijos. Net 87,4 % lietuvių mano, kad vartoti augalinį maistą yra sveika. Tad nenuostabu, jog tokius patiekalus norės dažniau rinktis sveika gyvensena besidomintys žmonės.
Didžiausia alternatyvių valgytojų grupė – fleksitarai
Tiesa ta, kad pasaulyje veganų ir vegetarų skaičius daugybę metų išlieka gana stabilus, tačiau sparčiai daugėja fleksitarų. Fleksitarai – žmonės nusprendę mažinti mėsos bei kitų gyvūninių produktų suvartojimą – kartu su veganais ir vegetarais, kai kuriose Europos Sąjungos šalyse sudaro net apie pusę gyventojų.
Taip pat trečdalis Lietuvių yra linkę mažinti mėsos suvartojimą, teigdami, kad per pastaruosius trejus metus sumažino arba bandė jį sumažinti.

Priežastys, kodėl žmonės mažina gyvūninius produktus gali būti įvairios, bet tarp dažniausiai pasitaikančių – norima pagerinti savo ar savo šeimos sveikatą, rūpinamasi aplinkosauga arba siekiama kuo mažiau prisidėti prie gyvūnų kentėjimo.
Mityba – dvasinės praktikos dalis
Kai kuriose religijose augalinė ar vegetarinė mityba yra neatsiejama dvasinės praktikos dalis. Net jeigu religija neįpareigoja ją išpažįstančių žmonių taip maitintis kiekvieną dieną, nurodoma laikytis pasninko tam tikrų švenčių ar laikotarpių metu.
Net ir Lietuvoje labiausiai paplitusi religija, krikščionybė, turi gavėnios, advento bei kitus laikotarpius, kurie skatina susilaikyti nuo tam tikrų produktų savo racione.
Netinkamas pozicionavimas gali trukdyti
Koncentravimasis tik į tokį mažą segmentą kaip veganai, gali užkirsti kelią pasiekti vartotojus, kuriems šie patiekalai taip pat aktualūs.
Be to, žmonės palankiai vertina augalinius patiekalus, bet patiems pasigaminti skanų, kokybišką augalinį maistą namuose dažnai pritrūksta žinių. Čia atsiranda puiki galimybė restoranams vaidinti ne tik svarbų vaidmenį atliepiant žmonių poreikius, bet ir žengti koja kojon su tendencijomis. Augalinės mitybos paklausa sistemingai auga, ir, panašu, šis poreikis ateityje tik didės.

Mažos detalės, tokios kaip meniu išdėstymas, patiekalų pavadinimai ar reklaminiai šūkiai gali paskatinti arba, atvirkščiai, atbaidyti žmonių grupes, kurioms šie patiekalai taip pat aktualūs. Be to, kai kompanijoje yra bent vienas žmogus, kuriam svarbu turėti augalinių patiekalų pasirinkimą, visa grupė keliaus ten, kur toks pasirinkimas egzistuos.
Kaip viešosioms maitinimo įstaigoms išvengti pozicionavimo klaidų ir pritraukti daugiau augalinių patiekalų užsakymų, pasakojame savo straipsnyje „Patiekalai, kurių nori visi“. Restoranai, norintys tapti Augalyn restoranų nariais ir būti tarp rekomenduojamų aplankyti vietų, gali susisiekti su mūsų verslo skyriumi ir aptarti galimybes.