Šį rudenį pirmą kartą mūsų šalyje verslo konferencija niekaip nesusijusi su klimato kaitos, gyvūnų gerovės, sveikatos ar panašiomis temomis, pasirinko savo dalyviams tiekti maitinimą be mėsos. „Social Media Managers’ day“ metu net ⅔ pagrindinių patiekalų bus tiekiami augaliniai, likusi dalis – vegetariški. Tikimės, kad šis pavyzdys įkvėps ir kitus renginių organizatorius pasitempti.
Meniu keitimą stabdo aplinkybės
Dar pavasarį vykusioje „ConnectIn“ konferencijoje, kurią organizuoja skaitmeninės rinkodaros agentūra „Caption“, „Augalyn“ organizacijos vadovė Meda Šermukšnė aptarė meniu pakeitimo galmybes su agentūros vadovu Karoliu Rimkumi.

Užsimezgęs pokalbis atskleidė, kad verslams, organizuojantiems konferencijas, kelia iššūkių maitinimo pasirinkimas, kurį paprastai jie turi rinktis iš patalpas suteikiančios įmonės. Deja, jie ne visada gali pasiūlyti poreikius atitinkantį augalinį ar vegetarišką valgiaraštį, o norint užsakyti maitinimą iš kitų tiekėjų, tenka mokėti didelius papildomus mokesčius.
Be to, kadangi sprendimas kol kas nėra įprastas mūsų šalyje, verslams daryti tokį pasirinkimą nedrąsu, nes nežinia, kaip reaguos renginio dalyviai.
Patiekalai net iki 10 kartų palankesni aplinkai
Pasirinkimas pakeisti anksčiau renginyje tiektus vištienos patiekalus į augalinius arba vegetariškus sukurs net iki 10 kartų mažiau CO2 emisijų. M. Šermukšnės teigimu, tai taupo ir kitus resursus bei suteikia galimybę renginio dalyviams susipažinti su patiekalais be mėsos.
„Organizatoriai norėdami pamaitinti apie 400 dalyvių, pasirinkdami vištieną sugeneruotų tiek CO2, kiek ir 40 000 kartų pakrovus išmanųjį telefoną ar nukeliaujant apie 2500 km lengvuoju automobiliu.
Masinių renginių maitinimas turi reikšmingą įtaką mūsų klimatui, tam svarbu teikti dėmesį. Džiugu, jog šiame renginyje dalyviams bus siūlomi skanūs bemėsiai patiekalai, tokie kaip morkų falafeliai, avinžirnių troškinys ar daržovių lazanija, kurių poveikis klimatui yra daugiau kaip 10 kartų mažesnis“, – priduria M. Šermukšnė.
Ankstesniais metais renginyje buvo tiekiami užkandžiai ir pagrindiniai patiekali su vištiena, žuvimi, kiaulienos kumpiu. Grafike matomi skaičiai, kiek kiekviena iš šių kategorijų sugeneruoja CO2.

Be CO2 išskyrimo, taip pat ženkliai skiriasi šiems produktams pagaminti reikalingas žemės plotas bei vandens kiekis.


Poveikis renginių organizatorių industrijai
Šis pirmasis atvejis ne tik mažina neigiamą poveikį aplinkai ar gyvūnams, bet ir suformuoja precedentą, kuris gali paskatinti pokyčio imtis ir kitus renginių organizatorius. Jis padėjo mūsų organizacijai suprasti, su kokiais iššūkiais gali susidurti konferencijas ar kitus renginius organizuojančios įmonės bei ieškoti sprendimų, kaip juos įveikti.

„Nors bemėsio valgiaraščio kūrimas renginiuose anokia naujiena pasaulyje, Lietuvoje tokie pasirinkimai vis dar retenybė. Todėl matau šios konferencijos organizatorių sprendimą kaip svarbų lyderystės žingsnį ir tikiuosi, kad tai paskatins ir kitus renginius pasekti jų pavyzdžiu. Atėjo laikas tvaraus maitinimo normalizavimui ir mūsų šalyje“, – teigia organizacijos „Augalyn“ vadovė Meda Šermukšnė.

Po renginio planuojame padiskutuoti ir įsivertinti pokyčio eigą tiek su renginį organizuojančia „Caption“ agentūra, tiek su jiems maitinimą tiekusiais „Compensa koncertų salės“ atstovais.